Pretty in Pink


DATUM: 2015-01-21 | TID: 18:05:43
KATEGORI: Allmänt - 0 Kommentarer
Jag började dagen med att klicka hem ett par skor och en topp från Nelly. Skorna liknar ett par betydligt dyrare Timberland-kängor, men kostar bara 299 kr, och passade min budget bättre.
 
I morgon ska jag göra det sista delprovet i matematik 4, och förhoppningsvis får jag göra det nationella provet nästa vecka. Det ska bli skönt att bli klar med den här kursen, och framför allt att slippa Komvux. Jag är less på strul och lärare som inte svarar på mejl. Dessutom är lokalerna inget vidare, och det känns väldigt instängt, speciellt i jämförelse med Mittuniversitetet som har betydligt ljusare och finare lokaler.
 
I måndags började vårterminen, och det innebär att jag nu har läst mer än hälften av basåret. Jag har tänkt skriva om hur basåret är upplagt och hur jag har upplevt det än så länge, men det får bli en annan dag, för nu måste jag fortsätta med en biologiuppsats som jag borde ha gjort klar för länge sedan.
 
 

Årsresumé 2014


DATUM: 2015-01-01 | TID: 18:51:00
KATEGORI: Allmänt - 0 Kommentarer
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jag tog studenten, åkte lastbilsflak och sommarjobbade.
 
Vilka datum från 2014 kommer du aldrig att glömma?
När jag tog studenten och när min yngsta kusin föddes.
 
Vilka städer besökte du?
Den enda staden som jag har besökt i år är Östersund. Inte så spännande år i resväg med andra ord.
 
Bästa köpet?
Min iPad har används flitigt under året.
 
Bästa boken du läste i år?
Livet efter dig av Jojo Moyes, The Fault in our Stars av John Green och Geim av Anders De la Motte är några böcker som jag tyckte var riktigt bra.
 
Favoritprogram på TV?
Jag såg första avsnittet av Pretty Little Liars på Netflix och sedan var jag fast...
 
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Umgicks med släkten, åt cupcakes och fick presenter. Jag fyllde år på en söndag så det var skönt att vara ledig på sin födelsedag.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare. 2014 har varit det bästa året på länge, och förhoppningsvis blir 2015 ännu bättre.
 
Nyårslöfte?
Att ta hand om mina naglar och nagelband.
 
Högsta önskan just nu?
Att bli av med mina tvångstankar, framför allt de som handlar om handtvätt.


RSS 2.0